عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۲
تیر

💠💠💠💠💠

💠💠

💠

🤔🤔آیا انسان می تواند آزاد مطلق زندگی کند؟؟؟

✅آزاد مطلق زندگی کردن گذشته از این که یک امری است👈 ناممکن ومحال، مساوی است با 👈خروج از انسانیت.

✅آزاد مطلق،یعنی اینکه انسان هیچ حکمی، هیچ هدفی، هیچ آرزویی، هیچ ایده ای برخود نپذیرد، یعنی👈 بی ایده بودن مطلق،واین سقوط در انسانیت است،در دنیا هم وجود ندارد،

✅آن کسانی که دم از آزادی مطلق وعصیان مطلق زده اند که تسلیم امر هیچ حاکمی نمی شوند 👈باز می بینید سراسر زندگی شان ایده داشتن است وبدنبال یک ایده ای می دوند.

  • رضا اشرف زاده
۱۱
تیر

🔵 شرط حضرت مهدی(عج) برای ظهور، اتحاد دلهای مردم است

⭕️ اسلام به ریشۀ #آزادی حتی بیشتر از نماز، حج و زکات تأکید دارد

⭕️ اسلام «ریشۀ #آزادی» را محور دین ما قرار داده است!

⭕️ مگر #آزادی جز با ولیّ خدا و اقامۀ امر خدا محقق می‌شود؟!

⭕️ فلسفۀ حکومت امام زمان(عج) رساندن مردم به #آزادی است/ ما هم امام زمان(عج) را برای رسیدن به #آزادی می‌خواهیم

⭕️ معنویت این نیست که فقط برای خودت گریه کنی/ معنویت واقعی، اندوهگین بودن برای غربت دین، غربت امام غائب(ع)، و ظلم به بشریت است!

____________________________

#رمضان95 #مصلای_تهران– ج3 #آخرین_شب_قدر #حجت_الاسلام_پناهیان:

💠 شب 23 ماه رمضان براساس بسیاری از معتبرترین روایات، با مسألۀ «ظهور» تناسب و پیوندی عمیق دارد. توصیه شده است که در این شب دعای فرج را مکرر بخوانیم

💠 معنویت این نیست که فقط برای خودت گریه کنی؛ معنویت بالاتر آن است که برای بشریت اشک بریزی و بالاتر از آن هم گریه کردن برای امام غائب(ع) است. معنویت واقعی اندوهگین بودن برای غربت دین و مهجوریت قرآن و ظلمی است که بر بشریت روا می‌شود. 

💠 معنویتی که به ما آموخته‌اند، صرفاً برای نجات خودمان از دوزخ نیست؛ برای نجات آن ولیّ نعمت از پشت پردۀ غیبت اشک ریختن است. کسانی که در دعایشان فقط به فکر آزادی و نجات خود نیستند، بلکه به آزادی بشریت می‌اندیشند، چقدر انسانهای بزرگی هستند!

  • رضا اشرف زاده
۰۶
تیر

✅ What type of night is the Night of Decree (Qadr)?

🔹The Night of Decree is a night in which a connection is formed between the earth and heaven, between the terrestrial world (mulk) and the celestial world (malakut). In the words of the Qur'an, the doors of the heavens are opened up towards the earth. 

🔹In fact, at that moment, nature and meta-nature become one through the existence of the Imam and in the existence of the Imam since the Imam possesses both a physical/corporeal existence as well as a celestial/metaphysical existence.

  • رضا اشرف زاده
۰۵
تیر

🔵 نظر شهید مطهری درباره حقوق‌های نجومی مدیران

🔸اینکه در یک اجتماع، یک مدیرکل بی‌مصرف ماهی دوهزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده تومان، که اگر همه روز بگیرد ماهی سیصدتومان می ‏شود، یک کار ظالمانه است. 

🔸هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر نباید از سیصدتومان مثلًا بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزار تومان کمتر باشد. درست است که [کارهایی نظیر کار یک وزیر] برای نبوغ و ابتکار و سطح عالی کار و کار فکری و مغزی ارزش بیشتری دارد، ولی امتیاز آن کارها به افتخاری است که نصیب صاحب آنها می‌گردد؛ و برای رفتگر، خود رفتگری نوعی مجازات است و نباید حقوق و مزد اینها را کمتر فرض کرد.

  • رضا اشرف زاده