عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

✅ The Colour of Death 


🔹O you who fears death, in reality you are scared of yourself; this is because the death of any person bears the same colour as that person. The death of any person is like a mirror: at the time of death, it reflects the face of a man to himself. 

  • رضا اشرف زاده
۲۹
ارديبهشت

  • رضا اشرف زاده
۲۸
ارديبهشت

کتب ضاله:

🔹در فقه اسلامی مسئله‌ای مطرح است به نام کتب ضَلال (یعنی کتابهایی که مایه گمراهی مردم می‌شوند). 

👈فقه اسلامی می‌گوید: خرید و فروش و نگه‌داشتن کتابهایی که مایه گمراهی مردم می‌شوند جایز نیست مگر برای افرادی که قدرت علمی و انتقادی دارند 

👈یعنی قدرت تجزیه و تحلیل دارند و هر کتابی را که بخوانند باورشان نمی‌شود، بلکه کتابها را نقد می‌کنند. 

⭕️عده‌ای می‌گویند: این برخلاف اصل آزادی است. افراد باید آزاد باشند که هر کتابی را که می‌خواهند، بخوانند و اختیار با خودشان است. 

⭕️می‌گویند: این که فقه اسلامی می‌گوید: «کسی حق خرید و فروش و نگهداری کتب ضلال را ندارد مگر افرادی که صلاحیت علمی دارند» با اصل آزادی و اصل کلی حقوق بشر منافات دارد.


👈👌در جواب می‌گوییم:

  • رضا اشرف زاده
۲۴
ارديبهشت

⭕️ علامه مصباح(1): این فرهنگ که وظیفه زنان فقط در منزل است، غلط نیست، اما ناقص و ناشی از عدم نگاه جامع به دین است.

✅ آری، اگر کار در منزل مهم تر و یا ارزشی برابر با کار در بیرون از منزل داشته باشد، کار در منزل بهتر است، اما اگر کاری بیرون از منزل واجب کفایی باشد و نیاز به حضور زن باشد، باید همان را انجام بدهد.

✅ حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا، تکلیف مهمی را بر عهده گرفت؛ بخش عظیمی از برکاتی که از واقعه کربلا، نصیب مسلمانان شد، مربوط به سخنرانی های حضرت زینب (س) بود؛ حال اگر حضرت زینب (س) می خواست در منزل بماد، آیا این برکات شامل جامعه مسلمانان می شد؟

  • رضا اشرف زاده
۲۴
ارديبهشت

⭕️ علامه مصباح: این سخن که پلیس وظیفه ای در قبال دین مردم ندارد، با حکومت اعلی حضرت سازگار است و نه امام خمینی (ره)

✅ یکی از سئوالاتی که گاهی پرسیده می شود این است که تفاوت نظام اسلامی با قبل از انقلاب چیست؟ در زمان گذشته نیروی نظامی وجود داشت، مجلس شورا بود، حتی در قانون اساسی، شیعه مذهب رسمی کشور قید شده بود، ایام محرم روضه خوانی می شد و حتی از کاخ گلستان به صورت زنده روضه خوانی از رادیو پخش می شد، شاه کشور، به مکه می رفت، قرآن چاپ و منتشر می شد؛ پس برای چه صدها هزار شهید داده ایم؟ چه تفاوتی قبل و بعد از انقلاب حاصل شده که ارزش این همه خون های پاک از برترین جوانان را داشته باشد؟ 

با انقلاب، به عبارت دیگر چه چیزی را به دست آورده ایم که ارزش این همه فداکاری و خون های ریخته شده را داشته و دارد؟ 

  • رضا اشرف زاده
۱۸
ارديبهشت

💫🇮🇷💫🇮🇷💫🇮🇷💫🇮🇷💫🇮🇷💫🇮🇷


🖋📚 #پیام های تربیتی استاد مطهری(129)

                     

      ✳️ #نکته ١٠،خواب شهادت #استاد ✳️


   همسر گرامی شهید مطهری نقل می کند:

دو شب قبل از شهادت، #استاد مطهری زودتر از شب های قبل، برای نماز شب برخاسته بود.

این بار قبل از برخاستن، دائم پاهایش را روی زمین 

می زد!

من در اثر صدای پای ایشان از خواب بیدار شدم، اما یک حالت خاصی در او مشاهده کردم.

پرسیدم: چیست؟

فرمودند: من الان خواب عجیبی دیدم!

خواب دیدم که من و امام خمینی دوتایی، در مسجدالحرام هستیم و در بیت شریف باز شد، دیدم پیامبر اکرم(ص) از آنجا آمد پایین و به سمت ما 

می آید.

  • رضا اشرف زاده
۱۵
ارديبهشت

*** انتقاد شدید رهبر انقلاب از وضعیت ساعات خواب در جامعه

رهبر معظم انقلاب در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در تاریخ ۶/۲/۹۵ در ذیل روایت امام صادق (ع) که می فرمایند «النّومُ راحةٌ للجسد؛ خواب موجب آسایش جسم است» به انتقاد شدید از اوضاع کنونی جامعه در این زمینه پرداخته و فرمودند: «اینجا من یک تلنگری بزنم به وضعیت کنونی خودمان که واقعاً بدیم! این تلویزیون تا دیروقت برنامه پخش می کند و و بچه و بزرگ پای این جعبه جادو می نشینند. وقتی شما شب دیر خوابیدی بیداری سحر پیشکش، نماز صبح هم خواب می مانی! حالا چقدر خسارت مادی و معنوی در این کار هست. بنده دیدم در بعضی شهرها که وقت بیداری شان ۹ صبح است. تازه از ۹- ۹:۳۰ شروع به باز کردن مغازه ها می کنند. خب این غلط است دیگر!»

  • رضا اشرف زاده
۱۵
ارديبهشت

🔴 1⃣مرد #زمان خودت باش(1)

⭕️ انواع #زمانه_شناسی: گذشته، حال، آینده.

⭕️ مهم‌ترین فایده زمانه‌شناسی: اگر کسی اهل شناخت #زمانۀ خودش نباشد، به اموری اهمیّت خواهد داد که اهمیّت چندانی ندارند.

⭕️یکی از مصادیق عدم درک زمانه، شاخص قرار دادن #حجاب برای سنجش اوضاع #معنوی کشور است.

⭕️بهترین راه #زمانه شناسی، روندسازی و #مرحله_سازی زمان هست.

⭕️سخت ترین و آخرین مرحله #رشد جامعه، قبل از #ظهور

_____________________________

#حجت_الاسلام_پناهیان: 

✅اگر کسی اهل #زمان خودش نباشد به اموری اهمیت خواهد داد که چندان اهمیت ندارد.

💠بعضی از افراد، از #زمان خودشان یا #زمانه خودشان عقب‌تر هستند. بعضی از افراد، مرد زمان خودشان هستند. اهل زمان خودشان هستند. و بعضی‌ها اهل زمان #آینده هم هستند. آن‌هایی که اهل زمان گذشته‌اند، بیشتر درک شان در قواعد بازی‌های زمانه قبل قرار گرفته. آن‌هایی که اهل زمان خودشان هستند، قواعد بازی در زمان خودشان را هم درک می‌کنند.کسانی که اهل آینده هستند، زمان آینده را درک می‌کنند. پیش‌بینی‌های حوادث آینده را دارند. 

💠کمتر کسانی هستند که به سهولت، اهل درک #زمان خودشان باشند. چه رسد به این‌که انسان اهل درک #آینده هم باشد. آن‌وقت اگر کسی اهل زمان خودش نبود، به اموری اهمیّت خواهد داد که اهمیّت چندانی ندارند. و اگر کسی اهل زمان #آینده بود، به اموری اهمیّت خواهد داد که در آینده اهمیّتش معلوم خواهد شد.


✅ موانع پیش رو برای درک زمانه خویش.

  • رضا اشرف زاده
۱۵
ارديبهشت

💠✨💠✨💠✨💠✨💠✨💠


21 فروردین 1358

شما بانوان در ایران ثابت کردید که در پیشاپیش این نهضت قدم برداشتید.

شما سهم بزرگى در این نهضت اسلامى ما دارید.

 شما در آتیه برای مملکت ما پشتوانه هستید. از شماست که مردان و زنان بزرگ تربیت مى‌شود. در دامن شما مردان و بانوان بزرگ تربیت مى‌شود. شماها عزیز ملت هستید؛ پشتوانه ملت هستید. شماها در تحصیل کوشش کنید که براى فضایل اخلاقى، فضایل اعمالى مجهز شوید. شما براى آتیه مملکت ما جوانان نیرومند تربیت کنید. دامان شما یک مدرسه‌اى است که در آن باید جوانان بزرگ تربیت بشود. شما فضایل تحصیل کنید تا کودکان شما در دامن شما به تربیت برسند.


April 10, 1979

You Iranian women proved that you were in the vanguards of this movement. You have a great share in our Islamic movement. You are an asset to the future of our country. You raise great men and women. Great men and women are brought up in your laps. You are very dear to the nation. You make efforts in] your [education to become endowed with moral values and practical virtues. You raise capable youths for the future of the country. Your laps are like a school in which noble youths should be trained. You acquire virtues so that your children achieve) correct (education in your lap.


💠✨💠✨💠✨💠✨💠✨💠

@emamkhomeinee

  • رضا اشرف زاده