عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

وظیفه زنان در منزل است یا جامعه؟

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲ ق.ظ

⭕️ علامه مصباح(1): این فرهنگ که وظیفه زنان فقط در منزل است، غلط نیست، اما ناقص و ناشی از عدم نگاه جامع به دین است.

✅ آری، اگر کار در منزل مهم تر و یا ارزشی برابر با کار در بیرون از منزل داشته باشد، کار در منزل بهتر است، اما اگر کاری بیرون از منزل واجب کفایی باشد و نیاز به حضور زن باشد، باید همان را انجام بدهد.

✅ حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا، تکلیف مهمی را بر عهده گرفت؛ بخش عظیمی از برکاتی که از واقعه کربلا، نصیب مسلمانان شد، مربوط به سخنرانی های حضرت زینب (س) بود؛ حال اگر حضرت زینب (س) می خواست در منزل بماد، آیا این برکات شامل جامعه مسلمانان می شد؟

✅ مرد یا زن بودن، پیر یا جوان بودن، مانع یا علتی برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی محسوب نمی شود و همگان می توانند با خودسازی به این مقام دست یابند؛ به عنوان نمونه طبق تاریخ حضرت معصومه (س) حدود 20 سال سن داشتند، اما مقامی دارند که بزرگان عالم افتخار می کنند خاک آستانشان را سرمه چشم خود کنند. در مجموع باید گفت رسیدن به مقام قرب الهی بعد از عنایات الهی و استعدادهای ذاتی خدادادی به عمل و اخلاص افراد بستگی دارد.


⭕️ علامه مصباح یزدی: اگر تربیت اخلاقی، دینی و سیاسی خواهران توسط همان خواهران جامعه صورت بگیرد، مطلوب تر خواهد بود.

@mesbahyazdi_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی