عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
خرداد

  • رضا اشرف زاده
۳۰
خرداد

  • رضا اشرف زاده
۲۸
خرداد

🔴 نکته ای خواندنی درباره میزان توجه آخوند ملّا عباس تربتی نسبت به غذای روح 


🔹مردی بود در خراسان به نام مرحوم حاج‌آقا آخوند ملّاعباس تربتی (پدر آقای راشد) که بسیار مرد باتقوا و فوق‌العاده‌ای بود و با مرحوم پدر ما خیلی دوست بودند. آقای راشد نقل می‌کرد که در سنه هزار و سیصد و هجده که پدر ایشان به تهران آمده بود، گاهی که به خیابان می‌رفتیم، اگر چیزی به ایشان نشان می‌دادند و مثلا می‌گفتند: این خیابان را خراب کرده‌اند، اینجا چنین است، آنجا را ببینید... هرچه می‌گفتند، ایشان سرش را بلند نمی‌کرد و نگاه نمی‌کرد. 


🔹آقای راشد می گفت از پدرم پرسیدم: چرا نگاه نمی‌کنید؟ گفت: چون فایده‌ای به حال من ندارد. به همان اندازه که نگاه کنم توجهم جلب می‌شود و آن مطلب می‌آید در روح من و غذای روح من می‌شود. من باید حساب کنم که این غذای روحی برای من لازم است یا نه، مفید است یا مفید نیست؟


📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج12، ص45


🔻کانال رسمی بنیاد شهید مطهری🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده
۲۸
خرداد

  • رضا اشرف زاده
۲۸
خرداد

💠حقیقت سیرو سلوک دربیان مرحوم علامه حسینی طهرانی💠

برخى گمان مى‌کنند که سیروسلوک‌إلى‌اللـه، صرف شرکت در مجالس ذکر و مداومت بر أذکار و أورادى است که از استاد و مربّى خود گرفته اند؛ و با وجود اینکه سالهاست که در میدان مجاهده با نفس قدم گذاشته‌اند، هنوز حرکتى نکرده و در همان عالم طبع محبوس مانده‌اند.

 غافل از اینکه سیروسلوک، رعایت و مواظبت بر دقائق و ظرائف أدب عبودیّت و تعامل با موجودات عالم هستى است.

 سیروسلوک إلى‌اللـه انطباق متن زندگى با شریعت محمّدیّه صلوات‌اللـه‌علیه‌وآله است یعنى جمیع أحوال و أطوار زندگى، از فردى تا اجتماعى، از ارتباط با عیال و فرزند و تدبیر امور منزل تا دیگر امور را بر أساس دین تنظیم کرده و حقوق هر یک را به نحو أتمّ و أکمل أدا کند.

 و لذا به بهانه سیر و سلوک نمى‌توان از حقوق دیگران چیزى را فرو گذار کرد

  • رضا اشرف زاده
۱۱
خرداد

✨✨✨✨✨✨

چرا روزه بگیریم؟

👈به ما گفته‏اند روزه بگیر، به ما گفته‏اند مشروب نخور. 

👈یقین دارم اینکه گفته‏اند مشروب نخور یا روزه بگیر، به خاطر "مصلحت خودم" بوده است، ولی 👌من روزه می گیرم چون خدا امر کرده است،اگرمصلحت هم نمی داشت می گرفتم. مشروب نمی‏خورم چون خدا گفته نخور؛ اگر مفسده هم برایم نمی‏داشت نمی‏خوردم. این خیلی بالاتر از آن است. 

  • رضا اشرف زاده
۰۱
خرداد

⭕️ Burning the reign of egoism


🔹In the doctrine and school of love, there are no transactions and exchanges, nor accounting for profits and loss.

🔹Where there is accounting for profit and loss, there is the reign of egoism. But where the reign of love burns the tent of all that has been harvested by egoism, there will be no accounting for profit and loss; this is the station of annihilation of oneself and subsistence in the Beloved.

  • رضا اشرف زاده
۰۱
خرداد

 اگر کسی این حقیقت ورع در او پیدا شده باشد ، قهراً این اصول سه گانه را هم خواهد داشت:

۱- با خدا معامله می کند و دیگر دنبال این نیست که از دیگران خرده گیری و ایراد گیری کند و از لغزشهای مردم در باره خودش نیز گذشت می کند زیرا اگر از خطاهای مردم نگذرد و وارد این میدانها شود ، خود را درگیر کرده است.لذا در این کشمکش ها وارد نمی شود و حاضر نیست که حقیقت معنا را فدای این مسایل نماید .

  • رضا اشرف زاده