عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

غذای روحی مفید

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ب.ظ

🔴 نکته ای خواندنی درباره میزان توجه آخوند ملّا عباس تربتی نسبت به غذای روح 


🔹مردی بود در خراسان به نام مرحوم حاج‌آقا آخوند ملّاعباس تربتی (پدر آقای راشد) که بسیار مرد باتقوا و فوق‌العاده‌ای بود و با مرحوم پدر ما خیلی دوست بودند. آقای راشد نقل می‌کرد که در سنه هزار و سیصد و هجده که پدر ایشان به تهران آمده بود، گاهی که به خیابان می‌رفتیم، اگر چیزی به ایشان نشان می‌دادند و مثلا می‌گفتند: این خیابان را خراب کرده‌اند، اینجا چنین است، آنجا را ببینید... هرچه می‌گفتند، ایشان سرش را بلند نمی‌کرد و نگاه نمی‌کرد. 


🔹آقای راشد می گفت از پدرم پرسیدم: چرا نگاه نمی‌کنید؟ گفت: چون فایده‌ای به حال من ندارد. به همان اندازه که نگاه کنم توجهم جلب می‌شود و آن مطلب می‌آید در روح من و غذای روح من می‌شود. من باید حساب کنم که این غذای روحی برای من لازم است یا نه، مفید است یا مفید نیست؟


📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج12، ص45


🔻کانال رسمی بنیاد شهید مطهری🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی