عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

۶۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰
آذر

♨️ بررسی #سفارش_راهبردی امام عسکری(ع) در آستانۀ هفتۀ وحدت:


#آیت_الله_سیستانی: نگویید اهل سنت برادران ما هستند، بگویید آنها جان ما و #عزیز دل ما هستند

#حجت_الاسلام_پناهیان: باید از «وحدت» شیعه و سنی فراتر رویم و دنبال #صمیمیت باشیم/طبق سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع)، جوان شیعۀ منتظر کسی است که برخی رفقای صمیمی‌اش از جوانان اهل سنت باشد


🔹دوران صرفاً وحدت شیعه و سنی گذشته و دوران همدلی و دلبری فرارسیده / امام حسن عسکری(ع): جُرُّوا إِلَیْنَا کُلَ‏ مَوَدَّةٍ؛ همۀ دل‌ها را به سمت ما جذب کنید(تحف‌العقول/ص488) وقتی میفرماید "همه" منظورشان جوانان اهل سنت است.


🔹چرا فقط وحدت؟ چرا فقط دنبال این باشیم که با هم اختلاف نداشته باشیم؟ ما باید از یکدیگر دلبری کنیم. باید یکدیگر را به #آغوش بکشیم. شما وقتی می‌توانی خودت را مدعی مهدویت بدانی که در بین رفقایت، برخی از صمیمی‌ترین آنها جوانانی از اهل سنت باشند.

  • رضا اشرف زاده
۲۹
آذر

💠نظارت استطلاعی و استصوابى در نگاه آیت الله مصباح یزدی


⏪نظارت استصوابى چیست؟ و جایگاه عقلایى و قانونى آن کدام است؟


بطور کلّى نظارت بر چگونگى و حُسن اجراى فرآیندهاى قانونى ـ سیاسى در هر کشور، به دو گونه انجام مى‌پذیرد: یکى به صورت استطلاعى و دیگرى به صورت استصوابى.

  • رضا اشرف زاده
۲۸
آذر

🔹آیت الله مصباح در درس اخلاق: ریشه تمام انحرافات از صدر اسلام تاکنون دلبستگی به دنیا است

⏪ آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به حوادث ناگوار بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) و روی کار آمدن خلفا، اظهار داشت: رسم بدی که در آن زمان باب شده بود خلیفه کشی بود و مردم بعد از گذراندن دوران زندگی خود با سه خلیفه سراغ امیرالمؤمنین(ع) آمدند.

  • رضا اشرف زاده
۲۸
آذر

💠راه امام💠


🔹ما طرفداری از اسلام می کنیم


⏪ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم. ما طرفداری از اسلام می‌کنیم. این اسلام پیش شما باشد معظم هستید. پیش هرکس باشد معظم است. عمل نکردن به اسلام و خیانت کردن به اسلام [از] معمم باشد بدتر است از آن کسی که غیرمعمم باشد؛ برای این که ضررش به اسلام بیش تر از دیگران است.

صحیفه امام، ج 10، ص 279

@mesbahyazdi_ir

🔹🔹🔸🔸🔹🔹

  • رضا اشرف زاده
۲۷
آذر

  • رضا اشرف زاده
۲۷
آذر

  • رضا اشرف زاده
۲۷
آذر

✅ شعف شهید مطهری از طلبه شدن افرادی با تحصیلات دانشگاهی


🔹من جریانی را اکنون لمس می ‏کنم که برق امید را در قلبم بیش از پیش روشن می‏ کند و آن اینکه می ‏بینم عده ‏ای از جوانان با ایمان ما که دوره دانشگاهی را طی کرده و یا مشغول طی کردن ‏اند و عن ‏قریب گواهینامه دانشگاهی می‏ گیرند، با من مشورت می ‏کنند که به اصطلاح طلبه شوند و علوم اسلامی را بیاموزند. 

  • رضا اشرف زاده
۲۵
آذر

📝 جملات کوتاه از شهید مطهری :


📕((اگر در جامعه ای عدالت اجتماعی برقرار نباشد پایه معنویت هم متزلزل خواهد بود.

🔸 منطق اسلام این است که معنویت را با عدالت توام با یکدیگر می باید در جامعه برقرار کرد. در جامعه ای که عدالت وجود نداشته باشد ،هزار هزار بیماری روانی به وجود می آیند. محرومیت‌ها، ایجاد عقده های روانی می کند و عقده های روانی تولید انفجار؛ یعنی اگر جامعه به تعبیر علی (ع) به دو گروه گرسنۀ گرسنه و سیرِ سیر تقسیم شود، وضع به همین منوال باقی نمی ماند، بلکه صدها تالی فاسد به همراه خواهد آورد .


📚 منبع : مجموعه آثار شهید مطهری، ج۲۴ ص۲۵۷


@shahid_motahari

  • رضا اشرف زاده
۲۴
آذر

🔹پرسش و پاسخ از علامه مصباح یزدی🔹

🔹 ملاک مشروعیت حکومت چیست؟


⏪درباره ملاک مشروعیت حکومت، دیدگاههاى متعددى وجود دارد. در اینجا به چند نظریه مشهور به صورت گذرا اشاره مى کنیم:

  • رضا اشرف زاده
۲۳
آذر

🔹استاد شهید مرتضی مطهری:


📝 توکل در قرآن یک مفهوم زنده‏ کننده و حماسى است؛ یعنى هرجا که قرآن مى‏ خواهد بشر را وادار به عمل کند و ترسها و بیمها را از انسان بگیرد، مى‏ گوید نترس و توکل به خدا کن، تکیه ‏ات به خدا باشد و جلو برو، تکیه ‏ات به خدا باشد و حقیقت را بگو، به خدا تکیه کن و از کثرت‏ انبوه دشمن نترس. ‏

وقتى که شما توکل را در میان تفکر امروز مسلمین جستجو مى‏ کنید، مى‏ بینید یک مفهوم مرده است.

 وقتى مى‏ خواهیم ساکن بشویم و جنبش نداشته باشیم، وقتى مى‏ خواهیم وظیفه را از خودمان دور کنیم و آن را پشت سر بیندازیم به توکل مى ‏چسبیم. مفهوم توکل درست وارونه آن چیزى که قرآن تعلیم داده در افکار ما وارد شده است‏.


احیاء تفکر اسلامی، ص58


🔻کانال بنیاد شهید مطهری🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده