عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

طلبه شدن باتحصیلات دانشگاهی

جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ق.ظ

✅ شعف شهید مطهری از طلبه شدن افرادی با تحصیلات دانشگاهی


🔹من جریانی را اکنون لمس می ‏کنم که برق امید را در قلبم بیش از پیش روشن می‏ کند و آن اینکه می ‏بینم عده ‏ای از جوانان با ایمان ما که دوره دانشگاهی را طی کرده و یا مشغول طی کردن ‏اند و عن ‏قریب گواهینامه دانشگاهی می‏ گیرند، با من مشورت می ‏کنند که به اصطلاح طلبه شوند و علوم اسلامی را بیاموزند. 

🔹برخی چنان بی‏ تاب ‏اند که می‏ خواهند تحصیلات دانشگاهی را متوقف کنند و به جای آنها به تحصیل علوم اسلامیه بپردازند. من البته آنها را از اینکه تحصیلات دانشگاهی را متوقف کنند منع کرده و می‏ کنم و گفته ‏ام بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی به آن تحصیلات بپردازید و غالباً توصیه کرده ‏ام که پس از پایان تحصیل دانشگاهی قسمتی از وقت خود را صرف همان رشته بکنند که در آن رشته فارغ التحصیل شده ‏اند و قسمت دیگر را صرف فراگیری علوم اسلامی، زیرا دوست ندارم از نظر زندگی نیازمند به بودجه عمومی حوزه باشند.


🔹امروز عده ‏ای لیسانسیه به تحصیلات علوم اسلامی رو آورده ‏اند. در حقیقت اینها حلقه رابط علوم اسلامی و علوم عصری هستند و این پیوند مبارکی است و سبب بارور شدن بیشتر فرهنگ پرمایه اسلامی می ‏گردد.


📙 بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صدسالۀ اخیر، ص 78.


🔻کانال بنیاد شهید مطهری🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی