عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

چرا روزه بگیریم؟

سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ق.ظ

✨✨✨✨✨✨

چرا روزه بگیریم؟

👈به ما گفته‏اند روزه بگیر، به ما گفته‏اند مشروب نخور. 

👈یقین دارم اینکه گفته‏اند مشروب نخور یا روزه بگیر، به خاطر "مصلحت خودم" بوده است، ولی 👌من روزه می گیرم چون خدا امر کرده است،اگرمصلحت هم نمی داشت می گرفتم. مشروب نمی‏خورم چون خدا گفته نخور؛ اگر مفسده هم برایم نمی‏داشت نمی‏خوردم. این خیلی بالاتر از آن است. 

🌴حضرت امیر می‏فرمود: اگر خدا به من دستور بدهد، چنانچه بهشت و جهنمی هم نمی‏داشت من عمل می‏کردم؛ 👈چون خداست. (وقتی می‏گوید بهشت و جهنم، دیگر مصالح دنیا [به طریق اولی‏ مطرح نیست‏].) اگر خدا به من امر کند و دستوری بدهد، نه به دنبال آن دنیا باشد و نه آخرت، برای من فرق نمی‏کند، [عمل می‏کنم،] چون او خداست و من بنده هستم؛ و

💠 لهذا ما یک سلسله دستورها داریم که مصلحت این دستورها تا حدودی مخفی است، و شاید هم تعمّد بوده است در اینکه مخفی نگه داشته شود. این برای آن است که ما به هر دستوری که رسیدیم نگوییم: فلسفه‏اش چیست؟ اول فلسفه اش را باید بفهمم بعد عمل کنم. 

👈تو اگر بخواهی اول فلسفه‏اش را بفهمی بعد عمل کنی، پس تو خدا را بندگی نمی‏کنی. 

طبیب هم وقتی چیزی بگوید و مصلحتش را بدانی عمل می‏کنی. 👌👌بندگی آن وقت است که در عین اینکه من یقین دارم و می‏دانم خدا برای خودش دستور نمی‏دهد برای من دستور می‏دهد، ولی اطاعت من به خاطر آن مصلحت نیست. آن وقت خودپرستی می‏شود، اگر به خاطر امر او باشد می‏شود خداپرستی. 


📕آشنایی با قرآن ج۸،متفکر شهید استاد مطهری

☘🍀🍁☘🍀🍁☘🍀🍁

#مصلحت

#بندگی

#روزه

کانال بیانات استاد:

@shahid_motahari

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی