عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

سخن دوست قدیمی

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۳ ب.ظ

سخن دوست قدیمی

یک دوست خیلی قدیمی داریم خانه اش هم خیلی دوردست است نمی خواهم حتی اسم محله اش راهم ببرم پارسال در شبی از شبها ی[چریک فلسطینی که درچند عملیات هواپیما ربایی شرکت داشت] جمعه که من در همین جا تفسیر می‏گفتم، به اینجا آمده بود و بعد از نماز برای تفسیر نشست. بعد که تفسیر تمام شد و من می‏خواستم به منزل بروم گفت: ما یک ماشینِ لَکنته داریم، شما را می‏رسانیم. با همدیگر سوار شدیم. در بین راهگفت: می‏دانی من برای چه کاری به‏ اینجا آمدم؟ می‏گفتند در مسجد الجواد «اشْهَدُ انَّ عَلیاً وَلِی اللَّه‏» نمی‏گویند، گفتم بروم خودم ببینم واقعاً نمی‏گویند؟ من گفتم: خدا پدرت را بیامرزد که باز لااقل این قدر حس داشتی که بیایی ببینی آیا می‏گویند یا نمی‏گویند. حال یک کسی می‏آید مثلًا راجع به مسجد الجواد می‏گوید در مسجد الجواد «اشْهَدُ انَّ عَلیاً وَلِی اللَّه‏» نمی‏گویند؛ آن یکی می‏گوید من هم شنیده‏ام «اشْهَدُ انَّ عَلیاً وَلِی اللَّه‏» نمی‏گویند؛ این به او می‏گوید و او به یکی دیگر می‏گوید، یک وقت می‏بینی همه مردم می‏گویند: ما شنیده‏ایم در مسجد الجواد «اشْهَدُ انَّ عَلیاً وَلِی اللَّه‏» نمی‏گویند!

اسلام چه می‏گوید؟ می‏گوید هر وقت چنین چیزی شنیدی ابداً به زبان نیاور.

اگر دغدغه داری، خودت برو تحقیق کن. تو که حوصله تحقیق کردن نداری دیگر چرا بازگو می‏کنی؟! حق تحقیق داری، برو تحقیق کن اما حق بازگو کردن نداری.

  • رضا اشرف زاده

دوست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی