عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

شعار اباعبدالله

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۳ ق.ظ
استادشهید مرتضی مطهری

شعار اباعبدالله ☝🏼️


شعارهای اباعبداللَّه شعار احیای اسلام است؛ این است که چرا بیت المال مسلمین را یک عده به خودشان اختصاص داده ‏اند؟ چرا حلال خدا را حرام، و حرام خدا را حلال می‏ کنند؟ چرا مردم را دو دسته کرده ‏اند: مردمی که فقیر فقیر و دردمندند، و مردمی که از پرخوری نمی‏ توانند از جایشان بلند شوند؟


در بین راه در حضور هزار نفر از لشکریان حر،ّ آن خطبه معروف را خواند که طی آن، حدیث پیغمبر را روایت کرد. فرمود: پیغمبر چنین فرموده است که اگر زمانی پیش بیاید که اوضاع چنین بشود، بیت المال چنان بشود، حلال خدا حرام و حرام خدا حلال بشود، اگر مسلمانِ آگاهی اینها را بداند و سکوت کند، حق است بر خدا که چنین مسلمانی را به همانجا ببرد که آن ستمکاران را می‏ برد. بنابراین من احساس وظیفه می‏ کنم...


پس این است مکتب عاشورا و محتوای شعارهای عاشورا. شعارهای ما در مجالس، در تکیه‏ ها و در دسته‏ ها باید مُحیی باشد نه مخدّر، باید زنده کننده باشد نه بی حس کننده. اگر بی‏ حس کننده باشد، نه تنها اجر و پاداشی نخواهیم داشت بلکه ما را از حسین علیه السلام دور می ‏کند. این اشک برای حسین ریختن خیلی اجر دارد، اما به شرط اینکه حسین آنچنانکه هست در دل ما وارد بشود. 


«انَّ لِلْحُسَینِ مَحَبَّةً مَکنونَةً فی قُلوبِ الْمُؤْمِنینَ» اگر در دلی ایمان باشد نمی‏ تواند حسین را دوست نداشته باشد، چون حسین مجسمه‏ ای است از ایمان (حماسۀ حسینی، ج1، ص176).

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی