عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

اعتراض شدید به یک دقیقه سکوت

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

🔻اعتراض شدید شهید مطهری به «یک دقیقه سکوت» در مجلس قبل از انقلاب🔻

خیلی عجیب است! ما از یک طرف می‏ گوییم مسلمانیم و وابستگی خودمان را به دین اسلام اعلام می‏ کنیم، بعد در حساسترین مراکز کشور ما مثل مجلس شورای ملی و مجلس سنا، ژست مادی گری به خودشان می‏ گیرند. چطور؟ یک رفیقشان را که از دست می‏ دهند بعد یک نفر می‏ آید اعلام می‏ کند: فلان کس، دوست عزیز ما، از میان‏ ما رفت، پس یک دقیقه سکوت اعلام می‏ کنیم. بعد یک دقیقه «صُمٌّ بُکم» می‏ شوند.


«یک دقیقه سکوت اعلام می‏ کنیم» یعنی چه؟! این سکوت چه اثر و فایده‏ ای دارد؟ می‏ خواهد بگوید من به قیامت و به مغفرت و طلب مغفرت و این حرفها اعتقاد ندارم.


 این یک دقیقه سکوت را آدمهایی درآوردند که اساساً به این حرفها اعتقاد نداشتند. در یک کشور اسلامی که برای یک نفر میت اظهار تأسف می‏ خواهد بشود که شکلش نباید یک دقیقه سکوت باشد.


گفت: «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام». هیچ معلوم نیست که اصلًا ما مسلمانیم یا نامسلمان؛ به خدا اعتقاد داریم یا نداریم؟ قیامت را اعتقاد داریم یا منکر هستیم؟ هیچ وضعمان معلوم نیست، فقط تقلید محض؛ چرا؟ چون در دنیای اروپا برای مرده‏ های خودشان یک دقیقه سکوت می‏ کنند!


چرا می‏ ترسید؟! من مسلمانم. او مرده است، برای مسلمان طلب مغفرت باید کرد، یک سوره کوچک قرآن باید خواند؛ حمدی می‏ خوانیم، سوره‏ ای می‏ خوانیم، یا چهار تا قُلْ هُوَ اللَّه‏ می‏ خوانیم یا یازده تا قُلْ هُوَ اللَّه‏ می‏ خوانیم یا هفت تا انّا انْزَلْنا می‏ خوانیم. 


بچه‏ های ما وقتی که بشنوند برای مرده‏ های ما در مجلس شورا و مجلس سنا یک دقیقه سکوت اعلام می‏ کنند چه فکری می‏ کنند؟! (استاد مطهری، پانزده گفتار، ص 184).


🔻کانال بنیاد شهید مطهری 🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی