عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

پدر شهید مطهری

جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ب.ظ

🔸یادی از پدر


🔹چه مانعی دارد که من ذکر خیری از پدر بزرگوار خودم بکنم. از وقتی که یادم می‏ آید (حداقل از چهل سال پیش) من می ‏دیدم این مرد بزرگ و شریف هیچ وقت نمی‏ گذاشت و نمی ‏گذارد که وقت خوابش از سه ساعت از شب گذشته تأخیر بیفتد. 

شام را سر شب می‏ خورَد و سه ساعت از شب گذشته می‏ خوابد و حداقل دو ساعت- و در شب های جمعه سه ساعت- به طلوع صبح مانده بیدار می ‏شود و حداقل قرآنی که تلاوت می‏ کند یک جزء است؛ و با چه فراغت و آرامشی نماز شب می‏ خواند!

 حالا تقریبا صد سال از عمرش می‏ گذرد و هیچ وقت من نمی ‏بینم که یک خواب ناآرام داشته باشد. همان لذت معنوی است که اینچنین نگهش داشته. یک شب نیست که پدر و مادرش را دعا نکند. یک نامادری داشته که به او خیلی ارادتمند است و می‏ گوید که او خیلی به من محبت کرده است؛ شبی نیست که او را دعا نکند. یک شب نیست که تمام خویشاوندان و ذی‏حقّان و بستگان دور و نزدیکش را یاد نکند.


اینها دل را زنده می ‏کند. آدمی که بخواهد از چنین لذتی بهره ‏مند شود، ناچار از لذتهای مادی تخفیف می‏ دهد تا به آن لذت عمیقتر الهی معنوی برسد (استاد مطهری، احیای تفکر اسلامی، ص 100)


🔻کانال بنیاد شهید مطهری🔻

@motahari_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی