عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

شیخ رضا اشرف زاده

عرفان اهل بیتی

آشنایی با اندیشه اسلامی

سینمای غیر دینی

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ

🔴پناهیان(1): مصیبت بزرگ از آنجا آغاز شد که عنوان «نیروهای ارزشی» بر ما نهاده شد/ بیش از 30 سال است که ادبیات دفاع از انقلاب از اساس ویران است

⭕️در کشور دو جریان #خیال_پردازان و #واقع_بینان وجود دارد

#جشنوارۀ_عمار 10دیماه94

#حجت_الاسلام_پناهیان:


🔹مصیبت بزرگ از آن جا آغاز شد که عنوان «نیروهای ارزشی» بر ما نهاده شد. این عنوان در برابر عنوان «واقع بینی» که به خود نسبت می‌دادند، قرار گرفت، مسئله ای که از اساس غلط است. «واقع بینی» عنوانی بود، که منحرفان از دین و انقلاب برای ادامه حیات خود برگزیدند.


🔹در کشور دو جریان خیال‌پردازان و واقع‌بینان وجود دارد، که دسته نخست که همان خیال‌پردازانند، عقیده دارند، که راه غربی‌ها و مسیر آنها صحیح است. خیال‌پردازان کسانی هستند که چشم خود را بر واقعیت‌های دوران پهلوی بسته‌اند و ترکیه‌ای که را که به دریوزگی از بدترین تروریست‌ها رسیده، نماد تمدن می دانند!


🔹بیش از 30 سال است که ادبیات دفاع از انقلاب از اساس و پایه ویران است! این مشکل از آن جایی آغاز شد که مارکسیست‌ها مفسر اسلام و قرآن شدند و از آن دوران به بعد به ما لقب نیروی ارزشی داده شد.

🔹ما زمانی که با عنوان «ارزشی» وارد گفت و گو و #مناظره می‌شویم، دچار یک عنوان‌گذاری اشتباه شده‌ایم و خود را به شکست نزدیک کرده‌ایم، چرا که ما به طرف مقابل لقب «واقع‌بین» داده‌ایم، درحالی که واقع‌بینی تفسیر صحیح آرمان‌های نظام و انقلاب است.


🔹#قرآن نام خود را کتاب ارزش‌ها ننامیده! بلکه خود را #بصائر نامیده(هذا بصائر للناس)، که به معنای «درست دیدن» است. خداوند بزرگترین واقعیت عالم است، و این آرمان‌گرایی هرگز نباید در برابر واقع‌گرایی قرار گیرد. قرآن به کسانی که مؤمن نیستند، می‌گوید اینها عقل ندارند، زیرا کسی که ایمان ندارد، چشم خود را به روی واقعیت‌ها بسته است.


🔹کسانی که براساس تفکر #فمینیستی زن را تعریف می‌کنند، از واقعیت به دور هستند، هیلاری کیلینتون که با آمدنش به کاخ سفید به نماد تفکر فمینستی تبدیل شد، به اعتراف خودش سبب پایه‌گذاری داعشی شد که زنان را به بردگی می گیرد.


______________

✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان در تلگرام

@Panahian_ir

⭕️ پناهیان(2): سینمای غیردینی سینمای خیال‌پردازانه است/ سینمای آرمانی باید انسان را از خیال‌پردازی بیرون آورد


#جشنوارۀ_عمار 10دیماه94

#حجت_الاسلام_پناهیان:


🔹سینمای دینی، سینمایی است که باید جامعه را با «تمام» واقعیت‌ها آشنا کند. و شما به عنوان نیروهای واقع‌بین باید طرف مقابلتان را به عنوان افراد خیال‌پرداز در موضع انفعال قرار دهید. سینمای آرمانی باید انسان را از خیال‌پردازی بیرون آورد و قابل تحقق بودن آرمان‌ها را به تصویر بکشد.


🔹سینمای غیردینی سینمای خیال‌پردازانه و احمقانه است. سینمای غیردینی بخش کوچکی از واقعیت را می‌بیند و آن را به کل تعمیم می‌بخشد؛ این مانند کسی است که پای فیل را لمس می‌کند و به فیل می‌گوید: «ستون»!


🔹وقتی مردم آثاری از بطن جامعه در اکران‌های مردمی عمار می‌بینند و از آنها استقبال می‌کنند، متوجه می‌شویم سینمای تشریفاتی در جامعه وجود دارد. سینمای تشریفاتی سینمایی است که جنبش 99 درصدی در برابر آن قیام کرد و این سینما به تئوریزه کردن مواضع ظلم می پردازد.


🔹ما هر روز به سینمای واقع‌بینانه نزدیک‌تر می‌شویم و به همان میزان از سینمای تشریفاتی دور خواهیم شد، در برهه کنونی شاهد این هستیم که جوان‌های باهوش و جامعه‌نگر به سینما روی آورده‌اند، در حالی که قبلا کسانی که به خیال‌پردازی علاقه داشتند به این هنر روی می آوردند و این نوید خبرهای خوب در آینده است.

______________

✅ کانال رسمی #استاد_پناهیان در تلگرام

@Panahian_ir

  • رضا اشرف زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی